7 דרכים פשוטות לפינוק ואיזון הגוף והנפש

אחד הדברים שהחלטתי לאמץ בחום השנה הוא – איזון. כשבחרתי להיפרד מעולם השכירים ולצאת לעצמאות עברתי עם עצמי תהליך ארוך (וכואב, ומייגע) של עזיבת אזור הנוחות המרדים, ומעבר זהיר אל עבר סגנון החיים שאני באמת רוצה לחיות – מגוון, גמיש, מאתגר וחופשי.

בסוף התהליך הזה הגעתי להרבה תובנות אישיות, עסקיות ומקצועיות, אבל הדבר שהיה לי הכי ברור – זה שאני רוצה לחיות חיים מאוזנים. אני רוצה ללמוד לאזן בין בית לעבודה, בין לקוחות לחברים, בין הגוף והנפש, ובין ביזנס לפלז’ר. 

בתור טיפוס של רשימות, יש לי בין היתר רשימה אחת אהובה במיוחד – רשימת הדברים המפנקים והטובים שאני אוהבת לשבץ לי בלו”ז על בסיס שבועי כדי לשמור על שגרה של איזון הגוף והנפש. אני שמחה לחלוק איתך בפוסט הזה חלק נכבד מהרשימה שלי, כדי לתת לך קצת השראה ורעיונות לפינוק ושמירה על האיזון הפנימי שלך.  

מה זה גירעון קלורי ולמה את לא יורדת במשקל

עכשיו בואי נדבר רגע על איזון הגוף והנפש. את חושבת שאת חיה חיים מאוזנים? תעשי בדיקת לימנציה קצרה שאני אוהבת לעשות לעצמי מדי פעם:

בשבוע אחד יש רק שבעה ימים. כמה ימים מתוך השבעה את מקדישה לדברים שאינם חלק מהלו”ז הקבוע והעמוס שלך שכולל בית, עבודה, ילדים, קניות, נסיעות, פגישות וסידורים? אולי יום אחד (שבת)? אולי בכלל לא?

בואי נרד לבל אחד למטה – ביממה אחת יש 24 שעות. כמה שעות מתוך ה-24 את משקיעה בדברים מפנקים שאינם חלק מאותו לו”ז עמוס וקבוע? (שינה זה לא נחשב!).

אם עשית את הבדיקה ומצאת שאת משקיעה בעצמך לפחות יממה אחת בשבוע ולפחות שעה אחת ביום – נפלא! את בדרך הנכונה לחיים מאוזנים. אם לא, תדעי שאת לא לבד.

הרי כל כך קל להיבלע אל מירוץ חיים שסובב סביב משימות קבועות ומונוטוניות… גם אני הייתי שם, במיוחד כשרק פתחתי את הבלוג. במקביל עוד הייתי שכירה במשרה מלאה והעברתי קצת אימונים אישיים מהצד, ככה שבעצם הייתי עובדת 7 ימים בשבוע – כל הזמן!

לא נתתי ולא טיפת חשיבות למנוחה ולהפסקה מהמירוץ הזה. הרשימות שלי נערמו אחת על השניה (מכירה את זה? ‘כשיהיה לי זמן אני אעשה את זה, ואת זה, ואת זה…’) והרבה פעמים מצאתי את עצמי באפיסת כוחות ובחוסר אנרגיה להמשיך.

ואם חשבתי לרגע שהמעבר לחיים עצמאיים יפתור את העניין, ואכניס לחיי יותר איזון בין העבודה, להשקעה בגוף ובנפש  – טעיתי בענק: הוא אפילו החמיר אותו. התפנו לי חללי זמן גדולים באמצע היום, ובמקום לקחת נשימה ולעשות משהו מפנק ומרגיע – כמובן שעטתי בכל הכוח על המשימות שרשמתי לעצמי במשך כל התקופה.

רק כשהגעתי לשפל המדרגה (דכדוך עמוק, בלבול מוחלט וכאוס במחשבות ובתחושות) – הבנתי שאני חייבת ליצור שינוי. אז התחלתי לאמץ לעצמי הרגלים חדשים, שהיום הם ברזל בלו”ז מבחינתי, לפחות כמו האימונים הקבועים שלי (שגם אותם אני מחשיבה כהשקעה עצמית טובה ומשתלמת!).

איזון הגוף והנפש - 7 דרכים פשוטות

הנה הטובים ביותר מתוך הרשימה שלי - רעיונות לפינוק הגוף והנפש

שאת יכולה לשלב קבוע בלו”ז שלך (ואת רובם אפשר לעשות מהבית!)

1. אמבטיה חמה ומרגיעה

הבחירה הראשונה שלי. כשעברנו לבית הנוכחי כל כך שמחתי שתהיה בו אמבטיה. כבר דמיינתי את עצמי עושה בה מסיבות קצף ומתפנקת על כל הסבונים שאני אוספת בדיוק בשביל זה. בינתיים אנחנו גרים כבר שנתיים באותה דירה ובהחלט הספקתי להתפנק בכמה אמבטיות חמימות ומרגיעות (אלכס לעומת זאת, פחות בעניין).

ידוע שהשריית הגוף במים גורמת לתחושת רוגע ונינוחות., וזה בדיוק מה שאנחנו רוצות להשיג 😉 פעם בשבוע-שבועיים אני אוהבת למלא אמבטיה במים חמים מאוד עד החצי, לזרוק פנימה את אחד הסבונים המוצקים שלי (מכורה) ולטפטף כמה טיפות שמן לבנדר, גם הוא ידוע בסגולותיו המרגיעות. אני מכינה בצד מגבת רגליים וחלוק, וכל שנותר לי הוא לקפוץ פנימה ולהתרווח ל-20 דקות של שקט לגוף. הכנתי לך פה רשימה מרוכזת של הדברים שהופכים לי את הרוטינה הזו למושלמת, קבלי:

*אני לא מרוויחה כלום מההמלצות האלה, אבל את מרוויחה המלצות אותנטיות מהניסיון האישי שלי!

איזון הגוף והנפש - פינוק
סבון מוצק לבנדר של מיכל סבון טבעי (יש לי אוסף של סבונים מוצקים מכל העולם, והסבונים של מיכל אהובים עליי ביותר)
איזון הגוף והנפש - פינוק
חלוק מגבת סופר מפנק של ללין (קיבלתי מתנה לוולנטיינס דיי - מוצר מעולה!)
איזון הגוף והנפש - פינוק
כדור מלחים לאמבטיה של ללין (יש בהמון צבעים וניחוחות)
איזון הגוף והנפש - פינוק
שמן אתרי לבנדר של מיכל סבון טבעי (הכי שימושי שלי)

2. סשן מדיטציה

פעם גם אני הייתי נבהלת מהמילה מדיטציה. זה היה נשמע לי כמו משהו שרק גורואים בהודו עושים, או אנשים רוחניים שחיים במדבר. אבל השנה יצא לי ללמוד מקרוב מה עומד מאחורי המדיטציה ולהתנסות בזה כחלק משגרת הבוקר שאימצתי בעקבות מועדון ה-5 בבוקר, ואני חייבת לומר שזה עושה פלאים למצב הרוח, לריכוז ולרמת התפקוד שלי בהמשך היום.

מה זה בעצם? במדיטציה אנחנו לומדים איך להתמקד ולפזר את התקהלות המחשבות בראש. איך להתרכז בדבר אחד (למשל בקצב הנשימה, או באיברים בגוף), ולא לתת לראש לברוח למחשבות אחרות. זה מאתגר מאוד! לא משנה באיזה שעה ביום, הראש שלך עמוס מחשבות ולא נח לרגע. אז מדיטציה זו למעשה המנוחה למוח 😊 וזה שווה כל ניסיון וניסיון.

אני משתמשת באפליקציית Headspace שנחשפתי אליה כבר לפני שנים, אבל עכשיו היא בהחלט תורמת לי הרבה יותר מבעבר. יש שם תרגול למתחילים (של 3, 5, 10 דקות), מדיטציות ללפני השינה, מדיטציות קבוצתיות ועוד אפשרויות רבות כך שבטוח תמצאי משהו שאת יותר מתחברת אליו. לא חייבים לשלם עבור הגרסה בתשלום, הגרסה החינמית מספקת יופי ל מגוון!

3. יום טיפוח אישי

זה תמיד מתחיל אצלי ב’רק מסכת פנים’ וממשיך לגיגית חמה לכפות הרגליים, טיפוח העור, הציפורניים והשיער. אני מודה שבפעם הראשונה שעשיתי את זה, זה לקח לי כמה שעות טובות ולווה ברגשות אשם קלים על ‘בזבוז הזמן’ היקר, אבל מאז הצלחתי להטמיע את זה כפינוק נחוץ ואני נהנית ממנו בכל פעם מחדש.

הרעיון הוא ליצור לך ריטואל טיפוח שבועי קבוע (או דו שבועי, או חודשי, העיקר שתצרי אחד כזה שלא זז מהיומן). טיפוח בסיסי של העור והשיער מבחינתי זה דבר שבשגרה, אבל לפעמים טיפוח מושקע יותר יכול להועיל לא רק לעור, אלא גם לנפש.

זה לא היה קל אבל מצאתי לינקים לכמעט כל התכשירים שאני אוהבת להשתמש בהם, כולם כמובן לא נוסו על בעלי חיים ובשאיפה לכמה שיותר טבעי.

איזון הגוף והנפש - פינוק
סבון פנים מקציף של מיכל סבון טבעי (המוצר המועדף עליי!)
איזון הגוף והנפש - פינוק
מסכת בוץ עשירה במינרלים של מיכל סבון טבעי
איזון הגוף והנפש - פינוק
קרם פנים אנטי אייג'ינג של מיכל סבון טבעי
איזון הגוף והנפש - פינוק
סבון פילינג של ללין (אני מוסיפה לגיגית עם מים חמים לרגליים)

4. עיסוי חודשי

מדובר בפינוק יקר יחסית, אבל מבחינתי אין לו תחליף. את כבר יודעת שבגישה שלי, הגוף הוא הדבר הכי חשוב שיש – הוא משרת אותנו כל יום כל היום! סוחב, מרים, מתעמל ועושה כל שביכולתו כדי לתת לנו את השירות והביצוע הטוב ביותר. המינימום שאנחנו יכולות להחזיר לו זה תזונה נבונה ובריאה (טבעית וכמה שפחות מעובדת), מנוחה איכותית ועיסוי טוב פעם ב.

עיסוי מקצועי חשוב ובריא מאוד לתחזוקת הגוף, במיוחד אם את מתאמנת באפן קבוע. חשוב להבין איזה סוג טיפול את מעדיפה, ולמצוא את המטפל הנכון עבורך. אני באופן אישי מעדיפה עיסוי תאילנדי (ולא שוודי), כי הוא משלב גם מתיחות עמוקות לגוף והדגש בו הוא המרצה ואיזון מחזור הדם, ופחות עיסוי שמנוני. 

הסכום שאני משקיעה בזה מבחינתי הוא חלק אינטגרלי מההוצאות השוטפות שלי. תחשבי כמה כסף את מוציאה בחודש לטובת הנאות קטנות (בגדים חדשים, אקססוריז, מסעדות, קפה על הדרך, מנוי לבריכה וכו’) ותבדקי אם לא שווה לך להמיר חלק מזה להוצאה על ריסטרט איכותי עבור הגוף שלך.

5. סשן מתיחות

דילגתי על סעיף של אימון אינטנסיבי שיזיז לך את האיברים וישמח לך את הלב, כי נראה לי שזה ברור מאליו שזאת ההמלצה הראשונה שלי לפעילות חיובית ומאזנת 😊 אבל בואי נדבר על מתיחות – נראה שלא מעריכים אותן מספיק, ולצערי גם אני גיליתי את האיכויות שלהן רק בשנה האחרונה. אבל כשגיליתי – התאהבתי! מתיחות והארכת השרירים מזרימים את הדם לא פחות מאשר אימון אחר, ובזכות תרגול מתיחות יומיומי אפשר להגיע לגמישות טובה מאוד בזמן די קצר.

אני כלכך התלהבתי מהעובדה הזאת, שהחלטתי לעשות לעצמי אתגר שפגט – בתור לא גמישה מלכחתילה, סיקרן אותי לראות כמה ימים של תירגול יקח לי עד שאצליח לעשות שפגט ולהרגיש איתו בנוח. בינתיים עבר חודש ואני כבר כמעט שם, ההתקדמות מדהימה! אני מצלמת כל כמה ימים ואני מבטיחה להעלות לאינסטגרם שלי תיעוד של כל התהליך, כדי שתראי עד כמה מתיחות יומיומיות עושות עבודה טובה.

כשאת מתרגלת מתיחות את נאלצת להישאר באותה תנוחה לא נוחה במשך כמה זמן (יש האומרים 30 שניות, יש האומרים 5 נשימות עמוקות) – אבל ההרגשה שאחרי סשן כזה היא מדהימה. גם אחרי אתגר השפגט אני מתכוונת להמשיך לשלב מתיחות מדי פעם בשגרה שלי, בעיקר כי זו קונטרה מושלמת לאימונים הקשוחים שמקצרים את השריר, זה שומר על הגמישות ועשוי לסייע למניעת פציעות. ממליצה לך לנסות את אחד מאימוני המתיחות האלה ביוטיוב

6. כוס יין וספר טוב

אחד האהובים עליי. במרפסת או בסלון, יין לבן או אדום, ספר פרוזה או התפתחות אישית – הכל הולך. קחי שעה שהיא רק שלך, שאת שוכחת מהעולם, משאירה את הנייד והלפטופ בחדר השני וצוללת לתוך מעמקי הספר שלך (ברור שאפשר להחליף גם בצפיה בפרק בסדרה בנטפליקס, אבל אם את שואפת להתנתק קצת מהמסכים – אני ממש ממליצה ללכת על ספר טוב). אני אוהבת לשים ברקע גיטרה ספרדית בווליום נמוך (אם כבר מדברים על אווירה מושלמת!) תוכלי למצוא ברשימת הספוטיפיי שלי כמה פלייליסטים בכיוון הזה.

ואם את בדיוק מחפשת מה לקרוא, קבלי ממני כמה המלצות לספרים שקראתי לאחרונה וממש אהבתי:

פינוק הגוף והנפש - קריאת ספרים
האסטרטגיה שניצחה את הארהב (דוד צור) - נותן פרשנות מרתקת למשל הצב והארנב ומשליך אותה על החיים עצמם
פינוק הגוף והנפש - קריאת ספרים
האי של סופיה (ויקטוריה היסלופ) - רומן משגע על רקע אי המצורעים ספינלונגה בכרתים, יוון
פינוק הגוף והנפש - קריאת ספרים
מועדון ה-5 בבוקר (רובין שארמה) - ספר השראה לרוטינת בוקר מנצחת ושיטות לשיפור עצמי

7. יומן או מכתב לעצמי

זה נשמע משעשע וילדותי אבל כחלק משגרת הבוקר שלי אני ממלאת דף אחד במחברת-יומן שלי, משחררת מחשבות אל הדף ומרגישה שאני יכולה להתחיל את הבוקר ממקום נקי יותר אחרי שעיבדתי נתונים בלילה. כתיבה היא אחת הדרכים הטובות ביותר לשחרור מתח ולחצים, ולא צריך לדעת לכתוב או להתנסח כדי לעשות את זה.

כתיבת יומן יומי זו התחייבות לא קטנה, ולכן אני ממליצה לך פשוט לכתוב מכתב יחיד הממוען לעצמך מדי פעם. אם יש לך איזו אג’נדה חדשה, רעיון או פנטזיה, או משהו שמטריד אותך מאוד ולא נותן לך מנוחה – כתבי לעצמך מכתב ותספרי על זה. לא תאמיני כמה כובד משתחרר החוצה בכתיבה וכמה מקום לתובנות חדשות את מפנה לעצמך בזכות זה (קצת כמו לדבר עם פסיכולוג!). סגרי את המכתב במעטפה ורשמי תאריך לעוד שנה (או שלוש שנים אם את בטוחה שלא תאבדי אותו), ותני לעצמך להיות מופתעת כשתפתחי אותו בפעם הבאה😊

יש עוד רבים וטובים ברשימה אבל אלו ללא ספק המנצחים מבחינתי – הטופ 7 שלי כשזה נוגע לקצת פינוק, מנוחה ואיזון הגוף והנפש

אם את בעניין של לקחת את עניין האיזון צעד אחד קדימה ולצאת לחופשה מאזנת ומפנקת כאחד – אני ממש יכולה להמליץ לך על כמה ימים של ניקוי רעלים במצפה אלומות. הייתי שם השנה ויצאתי אדם אחר לגמרי מאיך שנכנסתי. אני ממליצה להתנסות בזה, ולו רק כדי ללמוד ולקבל את הידע שנותנים שם בסדנה.

מה את עושה כדי לקחת רגע הפסקה ולשמור על איזון? שתפי אותי בתגובות למטה או בהודעה פרטית ❥

יכול לעניין אותך:

שתפו את הפוסט הזה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבו גם:

כותבת המאמר, משי חורב
מאמנת אישית לניהול עצמי, מלווה אנשים ועסקים בתהליכי שינוי הרגלים, מוטיבציה, יצירת רוטינות, סדר וארגון, שיטות עבודה ובריאות פיזית ורגשית.

השראה במנות קטנות?

צעד אחד כל פעם.
הירשמו לניוזלטר להשראה שבועית:

התחברות מהירה
באמצעות לינק חד פעמי

שלחו לי לאימייל

אפשר לתת לך מתנה?

10 האפליקציות לניהול עצמי

קובץ פורט אלייך למייל!

התחברות לאתר