איך הקשבה לאינטואיציה הכפילה ודייקה לי את העסק – סיפור אישי על התפתחות אישית

ג’יימס קליר כתב בספרו האחרון (הרגלים אטומיים) – “העולם החיצוני רואה רק את הרגע הסופי, הדרמטי, ולא את הרגעים שקדמו לו והובילו לקראתו.”

קליר אמנם דיבר על שינוי הרגלים, אבל המשפט הזה נגע בי במקום אחר לגמרי, אחרי שבמשך כמה חודשים שמעתי מכאן ומשם (ישירות ובעקיפין), כל מיני וריאציות של משפטים משתאים כמו – איך ויתרת על הכל? ככה בן לילה עוזבים עסק? לקוחות? לא יכולת לשלב אותם בעשייה? למה לסגור את הדלת?

אני לא מאשימה אף אחד בטענות, כי בדיוק כמו שקליר כתב, העולם רואה רק את השורה התחתונה, בלי לדעת מה התרחש מאחורי הקלעים, בתהליך שעברתי במסע האישי שלי, מתחת לפני השטח.

אז בפוסט הזה אשלים לכם את הפרק שפספסתם 😊
פרק מרגש מאוד.
איך הקשבה לאינטואיציה הכפילה לי את העסק

הפרק המרגש הקודם

כשיצאתי לעצמאות כמאמנת כושר לפני כמה שנים, כנראה עשיתי דבר אחד ממש טוב: עשיתי את זה בהתלהבות. לא היה לי מושג איך לנהל עסק, איך לשווק, אך להציע את השירותים שלי או איפה למצוא לקוחות, אבל הייתי כלכך נלהבת וכלכך חדורת מטרה, שהדברים פשוט קרו מעצמם.

עשיתי מה שהבנתי, וזה עבד. מתאמנים הגיעו, צברתי ניסיון וביטחון בשטח, יצרתי לעצמי את התדמית המקצועית שרציתי ולאט לאט ביססתי עסק, מתוך רצון אמיתי לעזור, לתת ולהשפיע על חייהם של אנשים לטובה.

יחד עם זה, לא הכל היה וורוד.
ברור שעשיתי גם טעויות של מתחילים והיו רגעים שהרגשתי שאין לי מושג לאן ממשיכים או מה אמור להיות הצעד הבא שלי, וברור שפחדתי כשזה התחיל לתפוס תאוצה ולגדול (אוי כאבי הגדילה!), אבל כל מה שקרה היה לי מושלם ומדויק והתרגשתי להתמודד באהבה עם כל אתגר שהגיע לפתחי.

תוך זמן קצר התאהבתי בלקוחות שלי, יצרתי המון תוכן (כאן בבלוג, באינסטגרם, במייל, בכל מקום!), המשכתי ללמוד והתמקצע בענפי האימון הגופני (הדרכת פילאטיס, ריצה, אימון אחרי לידה), פתחתי קבוצות, אימנתי בכל מקום ובכל מזג אוויר והסגרים של שנת 2020 לא עצרו אותי! הם רק הרימו לי להנחתה – להקים סטודיו לכושר אונליין (הבוטיק!) ולהשפיע בסקייל גדול יותר מהמיקום הגאוגרפי שלי.

איך הקשבה לאינטואיציה הכפילה לי את העסק
איך הקשבה לאינטואיציה הכפילה לי את העסק
איך הקשבה לאינטואיציה הכפילה לי את העסק
איך הקשבה לאינטואיציה הכפילה לי את העסק
איך הקשבה לאינטואיציה הכפילה לי את העסק
זו הייתה תקופה ארוכה, מהנה וממלאת של הגשמה עצמית.
חוויתי מימוש, הלו”ז שלי התמלא + רשימות המתנה, התפרנסתי נפלא וידעתי שזו ההגדרה לעסק מצליח, ועפתי על זה. במקביל התפתחתי אישית – הצלחתי לאמץ את הרגל ההשכמה המוקדמת, שיפרתי יכולות גופניות (ריצה וכוח), למדתי גם נושאים אחרים ובעיקר למדתי איך לנהל בצורה חכמה, יעילה ומאוזנת את החיים שלי כעצמאית, עם הרגלים טובים ובלי לאבד שפיות בדרך.
 
הכל הלך מדהים, עד שבאמצע 2021, משהו התחיל להיסדק.
 
חשבתי שזו השחיקה הרגילה שמדברים עליה, במיוחד במקצוע שהוא גם פיזי, אבל לקחתי חופשות והפסקות, הורדתי עומס, ועדיין – משהו בי השתנה מבפנים, ולא ידעתי (או לא כלכך רציתי) לפנות לו מקום.
 
מה שהיה מאוד ברור, זה שהתחלתי לשים לב שאני מתחברת יותר למתאמנים מסוימים: אלה שחיפשו שינוי מהשורש ולא רק ‘לרדת במשקל’, אלה שרצו לאמץ הרגלי חיים מקדמים ולא רק להתחטב, אלה שעניינה אותם העבודה הפנימית ולא רק התוצאה החיצונית. 

התהליכים האישיים שהעברתי למתאמנים מהסוג הזה היו עבורי הרבה יותר מעניינים, מאתגרים ובעלי משמעות, כי מעבר לאימון הגופני דיברנו גם כוח רצון, שיפור עצמי, שליטה, תודעה ומיינדסט.
 
מצאתי את עצמי נמשכת יותר ויותר אל עולם שינוי ההרגלים, פרודוקטיביות והיי פרפורמנס, והייתה לי הרגשה שלשם הלב שלי רוצה ללכת, אבל ממש לא הייתי מוכנה להיפרד מהזהות שלי כמאמנת כושר ומכל מה שבניתי ויצרתי בעשר אצבעות.
עבודה על המחשב
החלטתי להשאיר את זה ברקע, להתעניין מרחוק בזמן שאמשיך לפתח את הקריירה שלי באימון גופני, אבל אז הגוף שלי התחיל לדבר. פציעת ריצה מתמשכת שהורידה אותי מהמסלול, פריצת דיסק בצוואר, דלקות גידים מזדמנות. הפכתי מהאדם הכי בריא וחזק – למוגבלת תנועתית, כאובה ונדרשת לחשב צעדים. אבל לא הבנתי את המסר ולא חישבתי צעדים…
 

במבט לאחור, קיבלתי סימנים בלי הפסקה בצורת תקלות טכניות, פיזיות ותפעוליות סביב האימונים, שכאילו צעקו לי: שני כיוון! אבל לשנות כיוון זה מפחיד ואני בחרתי להתעלם מהקריאה ולהמשיך עם מה שעובד לי. 

אני לא יודעת איך להסביר את זה במילים אבל זה כאילו הנשמה שלי זעקה לעשות משהו אחר, מקיף יותר, שיכול לעזור לאנשים במישורים נוספים מעבר לכושר גופני. כבר הבנתי שנדרש שינוי יותר מהותי בעיסוק שלי, אבל עדיין סירבתי להיפרד.

ואז חשבתי - רגע, למה להיפרד? אולי לשלב עשייה בין הדברים?!

זה היה נשמע כמו הרעיון המושלם, הרי כושר ואורח חיים בריא טומנים בחובם הרגלים שהרבה אנשים רוצים לאמץ, אז למה לא פשוט להרחיב את המטרייה ולהוסיף אליה תחומים נוספים שמתקשרים לעשייה שלי?
 
החלטתי לנסות את זה!
בניתי תכניות ליווי חדשות ששילבו גם את עולם הכושר וגם מעולמות שינוי ההרגלים, התפתחות אישית, התמדה ומשמעת עצמית, והפידבקים היו ממש טובים. הרגשתי טוב עם השירות הזה, על אף שהאינטואיציה האישית שלי עדיין לא הייתה שקטה.

באיזשהו שלב גם הפסקתי לקבל מתאמנים חדשים לאימון גופני, ניקיתי אבק מתעודת הקואוצ’רית שלי, לקחתי קורסים ב-NLP וקורסים נוספים של מנטורים בינלאומיים, העסקתי מאמנות שיעבדו תחתיי ויעבירו חלק מהאימונים הקיימים כדי שיהיה לי זמן לפתח את הכיוון החדש ואפילו תכננתי כנס מדהים ללקוחות שלי שישלב גם כושר וגם מיינדסט!
 
אבל היקום עדיין לא היה מרוצה.
 
הוא לקח לי את מקס. שבר אותי.
 
אומרים שמשהו בתודעה מתעורר אחרי שפוגשים את המוות, וזו אכן הייתה עבורי קריאת השכמה.
איך הקשבה לאינטואיציה הכפילה לי את העסק

האבל היה קשה, והאובדן גרם לי להתכנס פנימה, ולפגוש את עצמי.

רק אחרי שהתאוששתי מהמוות של מקס, הסכמתי סוף סוף, להקשיב לה. לאינטואיציה. 

הסכמתי להתחבר רגע באמת לרצונות העמוקים שלי. לא של הלקוחות שלי, לא של ההורים שלי ולא של מה שחשבתי שמצופה ממני. הסכמתי להקשיב פנימה.
 
באותם ימים הרגשתי כאילו הוסר מעליי מסך עשן, ופתאום אני רואה בבירור ובבהירות את האמת הפנימית שחיה בתוכי והתעקשתי להתעלם ממנה במשך חודשים ארוכים.
 
בשלב הזה כבר הייתי אחרי רוב הפרידות הקשות מהמתאמנים שלי, הקבוצות והאישיים, והבנתי שהגיע הרגע לחתוך את חבל הטבור:
ביטלתי את הכנס המתוכנן (זה שהשקעתי בו לפרטי פרטים) והודעתי בדמעות של כאב גם על סגירת הבוטיק אונליין, שהיה הבייבי שלי והשירות האהוב עליי בעסק. השארתי את הפרידות הקשות לסוף, והן אכן היו קשות כמו שציפיתי, אבל כבר ידעתי שזה צריך להיעשות.
 
בעצם הסכמתי להיות שניה באוויר, בלי עשייה, בלי לקוחות, בחלל ריק שאני יכולה לשמוע בו רק את הנשימות של עצמי.

בדיוק בזמן הזה תבעתי את המונח ‘תקופת ריפיל‘ (ובהמשך הבנתי שזו תקופה קריטית לכל בעלת עסק, ולא רק בעתות משבר) – זמן שבו לא עושים כלום, רק שוהים ונותנים למצבר להתמלא.

ושם, בתוך הכלום הזה, קרה הקסם.
איך הקשבה לאינטואיציה הכפילה לי את העסק

סוף סוף התפנה מקום בעציץ לנבט חדש - האינטואציה האישית נושאת פרי

את מה שקרה בהמשך אני לא כלכך יודעת לשים במילים כי זה מרגיש כמו קסם שאפילו לא חולמים עליו, אבל זה מה שקרה בשטח –  חודש אחרי שהכרזתי על היציאה לתקופת ריפיל (שהייתה בשבילי הזדמנות למנוחה וחישוב מסלול מחדש) – כבר הגיתי והקמתי את RISE – בית הספר למיינדסט,  ויצקתי אליו מוצרי ליווי חדשים שמתמקדים בתהליכי שינוי, הטמעת הרגלים מקדמים והתמדה.

הקהילה שלי סביב שינוי הרגלים גדלה והתרחבה משמעותית, מגנטתי אליי לקוחות חדשים ומדויקים להפליא שחיפשו בדיוק את השירותים שיצרתי והתאימו לעבוד איתי כמו כפפה ליד. הוצאתי ים של תוכן חדש ומדריכים, והשקתי תוך זמן קצר את הקורס Own My Morning, קורס שישב לי ה-מון זמן במחשבות, יצא כפיילוט בעבר וסוף סוף יצא לאור בהווה. 

 
כל העשייה הזו ב- RISE כאילו רק חיכתה לי בפינה של הראש, חיכתה שאסכים להתמסר כדי לתגמל אותי בענק.
איך הקשבה לאינטואיציה הכפילה לי את העסק
כשאני מסתכלת עכשיו אחורה על אותה שנה, אני מרגישה כאילו עליתי מדרגה בסולם של החיים. לפעמים אני פותחת את מחברת המחשבות שלי בתאריכים של שבוע-שבועיים אחרי שמקס נפטר, ומה שכתבתי שם נראה כאילו נכתב ע”י איזה שליח אור, ולא על ידי. ניכר בכל מילה שם שחוויתי התעוררות תודעתית, והפועל היוצא והכלכך טבעי שלה היה, בנוסף להתפתחות האישית –  גם ההתפתחות העסקית שלי בכיוון הכי מדויק שיכולתי לבקש.
 
אני מתרגשת כל פעם מחדש לחשוב ולדבר על התקופה הזאת, כי זה מרגיש לי כמו משהו שהרבה אנשים צריכים לשמוע. אז הלוואי שנתרמתם בדרך זו או אחרת מהפוסט הזה (אם כן, ספרו לי כאן למטה בתגובה!)
 
זה היה קצה המזלג של המסע האישי והעסקי שלי באותה שנה משמעותית, ובלי להיכנס לפרטים על משבר הזהות, כאבי הגדילה ואימת הפרידה, המסר החשוב ביותר שלמדתי ואני רוצה להעביר לכם הוא – להעיז להקשיב פנימה.
איך הקשבה לאינטואיציה הכפילה לי את העסק
לכל נשמה הקצב שלה, והגוף תמיד יודע את התשובה לכל שאלה ובכל רגע נתון. נכון, צריך מ-ל-א אומץ להקשיב לו, אבל הוא יודע הכל. כעבור כמה חודשים אפילו הקלטתי על הנושא פרק קצר לפודקאסט שלי, שמלמד איך לשפר ביטחון עצמי וחוסן מנטלי בזמן קצר.
 
אפשר להצטרף להמשך מסע הרייזינג עם המון תכנים מקדמים בנושא השכמה מוקדמת, שינוי הרגלים ושליטה עצמית (וגם כושר!) בדף הפייסבוק שלי, חשבון האינסטגרם, חשבון טיקטוק, רשימת התפוצה וכמובן הבלוג, המדריכים החינמיים והקורסים הלימודיים.
 
מתרגשת לגמרי מזה שקראתם עד לכאן,
משי ♡
 
שתפו את הפוסט הזה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבו גם:

כותבת המאמר, משי חורב
מאמנת אישית לניהול עצמי, מלווה אנשים ועסקים בתהליכי שינוי הרגלים, מוטיבציה, יצירת רוטינות, סדר וארגון, שיטות עבודה ובריאות פיזית ורגשית.

השראה במנות קטנות?

צעד אחד כל פעם.
הירשמו לניוזלטר להשראה שבועית:

התחברות מהירה
באמצעות לינק חד פעמי

שלחו לי לאימייל

אפשר לתת לך מתנה?

10 האפליקציות לניהול עצמי

קובץ פורט אלייך למייל!

התחברות לאתר