Garmin Vivoactive 4s – שעון ספורט, אבל חכם. סקירה וחוות דעת מלאה

אחרי שנתיים וקצת עם שעון הספורט הראשון שלי Xiaomi Amazfit Bip ששירת אותי נאמנה, הרגשתי שהגיע זמני לעשות שינוי להשתדרג (בהמשך תגלו מדוע בחרתי ב- Garmin). 

כמו כל מכשיר טכנולוגי שאנחנו אוהבות לשדרג ולהחליף ברוח התקופה, מצאתי את עצמי אחרי הרבה זמן עם אותו שעון ספורט, מתחילה להסתכל על שעונים מתקדמים יותר, שיתנו לי פיצ’רים ואפשרויות נוספות שלא היו קיימים בו.

ההחלפה לשעון חדש יותר הייתה בהחלט מתבקשת אחרי שהפכתי בינתיים להיות מאמנת כושר במשרה מלאה, הריצות והאימונים הפכו להיות נתח גדול יותר מאי פעם מהזמן שלי, וככל שהזמן עבר הרגשתי שאני זקוקה לשירותים יותר נרחבים מחתיכת הטכנולוגיה הקטנה שיושבת לי כל היום על מפרק כף היד.

Garmin Vivoactive 4s

אז אחרי שהפנמתי שהגיע הזמן לשינוי, הגיע החלק הקשה.

אני בטוחה שאת מכירה את זה – המגוון האינסופי של שעונים (או פלאפונים, או מחשבים, או מצלמות, לא משנה איזה מכשיר את מחפשת!) ברשת, עושה בלאגן אדיר בראש, ואם את לא אימפולסיבית ואוהבת לעשות מחקר מעמיק לפני רכישות משמעותיות שכאלה, זה עלול לקחת כמה ימים טובים אם לא כמה שבועות.

אז התחלתי לקרוא, לראות סרטוני יוטיוב, לחרוש את הפורומים והקבוצות, ואני מודה שההתלבטות הייתה קשה. אחרי קריאה אינסופית ברשת ובאתרים של היצרנים, היבואנים והממליצים – נשארתי עם שלושה שעונים פיינליסטים. הנה הרשימה והסיבות שלא בחרתי בשניים מהם:

 1. Samsung Galaxy Watch Active 2 – אני לגמרי בעניין של סמסונג והשעון עצמו מהמם, אבל הוא נפל אצלי על חיי סוללה קצרים – להטעין כל יום זה ממש לא מה שאני מחפשת!

2. Fitbit Versa 2 – שעון מרובע כמו שאני אוהבת, חתיך ויש בו הכל מהכל, חוץ מ- GPS. לקח לי איזה יומיים להתגבר על זה, ואפילו חשבתי לכתוב ליצרן מה הוא חשב לעצמו שהוא הוציא שעון כזה בלי רכיב לוויני, אבל וויתרתי והמשכתי למועמד הבא.

Garmin Vivoactive 4s

את ה- Vivoactive (בצבע לבן עם זהב, נשי ואסתטי) רכשתי בתחילת 2020, הוא עלה אז בסביבות 1,300 ש”ח, וכאן אנחנו מדברים כבר על ליגה אחרת לגמרי לעומת השעון הקודם שלי – הליגה של הגדולים. בהחלט הייתי מודעת לשעוני Garmin לפני כן והם נתפסו אצלי כשעונים יקרים לאצנים רציניים, אבל האמת היא שעד שלא החזקתי אותו בעצמי בידיים לא באמת הבנתי על מה כל הרעש.

אז השעון הזה כמו רוב דגמי ה- Vivoactive ואחיהם מבית גרמין הוא השילוב הקלאסי בין שעון חכם (כמעט חכם כמו הטלפון הנייד שלך) לבין שעון ספורט עם כל האפשרויות שאת יכולה לדמיין.

Garmin Vivoactive 4s

אני חייבת להודות שבשבילי ה- Garmin Vivoactive 4s מציע הרבה יותר מדי ואני לא משתמשת באפילו חצי מהפיצ’רים שקיימים בו, והרבה מהם אפילו כיביתי במכוון כבר כשקיבלתי אותו. אחרי הכל, לא קניתי שעון בשביל עוד הסחות דעת אלא כדי לשדרג את חווית האימונים שלי והמעקב אחר השיפור והביצועים.

אז אלה הם הדברים החשובים מבחינתי, שגרמו לי לבחור ב- Vivoactive על פני אחרים:

  • יש לו לפחות 20 סוגי פעילויות מובנות במערכת החל מריצה והליכה ועד לפילאטיס, מדיטציה, שחיה ואימוני כוח – רק תבחרי! (ואפשר להוסיף עוד פעילויות משלך). מבחינתי זה לגמרי שיפור כי אני עוסקת בסוגים שונים ומגוונים מאוד של אימונים, ועם השעון הזה אני יכולה לנטר את כולם. בהמשך ישיר לזה, השעון גם מספק סטטיסטיקה וחיתוך זמנים וביצועים שלי בכל אחת מהפעילויות ברמה יומית, שבועית וחודשית.
  • כמובן, יש לו GPS מובנה. כמו שכתבתי בפוסט על השעון Xiaomi Amazfit Bip, שעון בלי הפונקציה הזו לא בא בחשבון מבחינתי – המטרה שלי היא לצמצם אביזרים בריצה ולא להוסיף 😉
  • הוא יחסית קל על היד (40 גרם).
  • חיי הסוללה שלו ארוכים יחסית לשעונים מהסוג הזה – כולל כל הפעילויות היזומות שלי שחלקן כוללות שימוש ב- GPS,  ניטור דופק אוטומטי והשמעת מוזיקה – הוא מחזיק פחות או יותר שבוע (!), והוא נטען במהירות – תוך פחות משעה.
  • תצוגת הקאבר כמובן מתחלפת לפי בחירה, עם מאות אפשרויות שונות שאפשר להוריד חינם מהחנות הגידיטלית של גרמין. בחנות אפשר להוריד גם עוד אפליקציות ספורט/משחקים שניתן להוסיף לשעון (מיותר לגמרי בעיניי, אבל אולי יוכיח את עצמו בהמשך…).
  • יש לו חיבור לאוזניות בלוטות’ (מה יש כבר לחבר אוזניות לשעון? מיד נגיע לזה), ואפשר לאחסן עליו מוזיקה.
Garmin Vivoactive 4s

בנוסף, מעבר לכל האפשרויות הבסיסיות שהשעון מספק כמו ניטור צעדים, דופק, שינה, עמידות למים ואבק, חישוב הוצאה קלורית במנוחה, סנכרון לאפליקציות בנייד וכו’, יש לו גם כמה פיצ’רים חמודים מאוד שלא היו לי בשעון הקודם, ולא היה לי מושג שקיימים בו עד לפני הרכישה ואפילו אחריה.

הרי בסופו של דבר, כל יצרן מנסה להתעלות על המתחרים ולספק לנו את החוויה הטובה ביותר מהמוצר. עכשיו, במקרה הזה הרבה פעמים זה כבר הופך לטו מאץ’ (כשיש המון המון אפשרויות שלא מדברות לכולם), אבל בסוף כשיורים לכל הכיוונים משהו כן נתפס. כלומר, כשמציגים לך 80 אפשרויות במכשיר, כנראה שלרובן לא תתחברי אבל לאחת או שתיים דווקא כן, והן בדיוק אלה שיגרמו לך לאהוב את המוצר יותר מאחרים. 

Garmin Vivoactive 4s

אז הנה כמה מהדברים הטובים ש- Garmin Vivoactive 4s מאפשר שהם קצת טו מאץ' אבל כן הופכים את החוויה למקיפה ומושלמת:

  • בעצם גולת הכותרת של דגם ה S4 היא האפשרות לאחסן קבצי שמע על השעון ולהאזין להם בזמן ריצה. אני ניסיתי את זה קצת, אבל החיבור של השעון למחשב והשימוש בתוכנה הייעודית לא היו מספיק ידידותיים בעיניי (הוראות לחיבור יש כאן). החיבור לאזניות לעומת זאת – פשוט מאוד. שמתי על השעון פודקאסט וכמה שירים, ואני בוודאות אשתמש בזה בריצות ארוכות מאוד, אבל באופן כללי אני מעדיפה לרוץ בלי מוזיקה (כמו שאת בטח יודעת אם קראת את הפוסט מה לשמוע בזמן ריצה).

חוצמזה, מה שכן נחמד זה חיבור פשוט יחסית לנגן של ספוטיפיי/דיזר. אם יש לך מנוי פרימיום באחד מהם, המידע הקיים בחשבון שלך יסתנכרן ישירות לשעון. זה נחמד ומציע לך האזנה ל Playlists, Recently played, Made for You, Workouts, Podcasts. קחי בחשבון שלא ניתן להאזין בסטרימינג, אלא רק במה שכבר קיים אצלך בחשבון. ההאזנה תלויה בחיבור לאינטרנט, אבל ניתן בהחלט להוריד רצועות שמע להאזנה לא מקוונת. הוראות לחיבור יש כאן.

  • מד סטרס – פיצ’ר חמוד שנותן התראה כשהשעון קולט שאת במנוחה אבל עם דופק גבוה. הוא קורא לך להירגע רגע ואפילו מציע לך לעשות סשן נשימות מודרך של כמה דקות בהנחייתו.
  • מדרגות! השעון מודד כמה מדרגות טיפסת היום ונותן לך התראה כשהגעת ליעד המדרגות היומי (שאת קובעת מראש). אני מאוד אוהבת דברים שמזכירים לי שאפילו הפעילות הקטנה והיומיומית ביותר – עושה את ההבדל.
  • השעון כמובן מתזכר אותך כל שעה (או כל כמה זמן שתגדירי לו) שהגיע הזמן לקום מהכיסא ולזוז קצת. באותה מידה, הוא גם נותן לך פידבק חיובי כשהוא מזהה שהתחלת לזוז.
  • פונקציה שאני לא משתמשת בה אבל חשוב להזכיר – באפליקציה של גרמין אפשר להתחבר לתכנית ריצה מודרכת בחינם לגמרי, עם בחירה מתוך 3 מאמנים שונים. אם תתחברי לאחת כזו, השעון כמובן יתזכר אותך על האימונים שנקבעו לך ע”י התכנית. כחלק מהתכנית את יכולה לקבוע תאריך יעד (למשל – הכנה למירוץ שמתקיים בתאריך מסוים), ולקבל תכנית אימוני ריצה וחיזוק בהתאם.
  • באפליקציה של השעון אפשר להזין את שם נעלי הריצה הקיימות שלך ולעקוב בעזרתו אחר הקילומטראז’ שהנעליים צברו. זה שימושי במיוחד אם יש לך יותר מזוג אחד, אבל פחות שימושי אם אין לך מושג כמה כבר רצת עם הדגם בעבר.

בנוסף לנקודות שכתבתי (שאני מצאתי כרלוונטיות עבורי), השעון הזה מציע עוד המון המון אפשרויות שאולי יעניינו אותך. תוכלי לקרוא על כולן כאן באתר הרשמי של גרמין, כאן האתר הישראלי). מניסיון שלי, תמיד עדיף לקבל את המידע על המוצר ישירות מהאתר הרשמי (או מהמלצות כנות!) ולא מאתרי יבואנים שלעתים המידע בהם עבר כמה גלגולים עד שהגיע אלייך והוא לא בוודאות נכון. 

Garmin Vivoactive 4s

אם לסכם את חוות הדעת שלי על השעון,

כשרציתי להשתדרג לשעון רציני יותר, אפשר להגיד שזה בדיוק הסגנון שכיוונתי אליו. מספיק להכיר אותי שבוע כדי לדעת שמראה חיצוני ואופנה זה פחות הקטע שלי, אבל הנראות דווקא הייתה חשובה לי במקרה הזה לא פחות מהיכולות של השעון עצמו, ולמרות שהעדפתי שעון מרובע (זה פשוט יותר יפה בעיניי), הבחירה בדגם עגול הייתה ‘פשרה’ שווה והוגנת.

בואי נגיד שבמבט לאחור הייתי שמחה לקרוא כזה סיכום עדכני ומקיף לפני הרכישה, ולו רק כדי לחסוך לעצמי הרבה זמן והתלבטויות.

בדיוק בגלל זה, החלטתי לכתוב את חוות דעתי על ה- Vivoactive 4s. אני מרגישה שהמלצה כנה ממישהו שהתנסה במוצר (תקופה של כמה חודשים ויותר) היא הכי טובה ואמיתית, ואני תמיד מחפשת שעות את אותן חוות דעת מקיפות ברשת לפני כל רכישה משמעותית. 

אז אם נפח הפעילות הגופנית שלך גדל או אם סתם בא לך להתפנק ולהשקיע בשעון שהוא קצת מעבר, ה-Garmin Vivoactive 4s יכול להיות מועמד לא רע 😊

יש לך שאלות נוספות על השימוש בשעון? אני תמיד אשמח לעזור. ואם מצאת את הפוסט שימושי, תרגישי חופשי לשתף ולהגיב ♡

שתפו את הפוסט הזה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבו גם:

כותבת המאמר, משי חורב
מאמנת אישית לניהול עצמי, מלווה אנשים ועסקים בתהליכי שינוי הרגלים, מוטיבציה, יצירת רוטינות, סדר וארגון, שיטות עבודה ובריאות פיזית ורגשית.

השראה במנות קטנות?

צעד אחד כל פעם.
הירשמו לניוזלטר להשראה שבועית:

התחברות מהירה
באמצעות לינק חד פעמי

שלחו לי לאימייל

אפשר לתת לך מתנה?

10 האפליקציות לניהול עצמי

קובץ פורט אלייך למייל!

התחברות לאתר