כל מה שאת צריכה לדעת על אימוני כושר אונליין (ספוילר – לא מה שחשבת!)

כשרק התחילו לדבר על הקורונה, אף אחד לא חשב שבאמת נצטרך להישאר בבתים, שיסגרו את החנויות והמשרדים ושכל השגרה שלנו תתהפך על פיה. זה היה נשמע קצת כמו טריילר לסרט קולנוע, אבל דברים קרו מהר מכפי שיכולנו לדמיין. שכירים ועצמאים כאחד נאלצים בימים אלה להסתגל לשגרה חדשה ולא מוכרת, ואפילו אלה שרגילים לעבוד מהבית פוגשים קונפליקטים חדשים.

זה לא פסח עלינו המאמנים ונדרשנו בן לילה לתרגם את עצמינו לעולם וריטואלי שמנוהל מרחוק. חלק ויתרו על זה מראש, חלק ניסו והבינו שזה לא בשבילם וחלק הלכו על זה עד הסוף והעבירו מערכת שיעורים שלמה לגרסת אימוני כושר אונליין. 

האמת שבתור מאמנת ובלוגרית – הייתי חלוקה לשניים, כמו תמיד. הבלוגרית שבי זיהתה מיד את הפוטנציאל האדיר שבזמן פנוי כפוי ושפוי – זמן לשיפוץ האתר! זמן ליצירת תכנים! זמן לתכנון קדימה! בעוד שהמאמנת שבי חטפה שוק קטן מהמחשבה על ביטול כל האימונים, שמעבר להיותם הפרנסה העיקרית שלי, הם הדבר שאני הכי אוהבת לעשות. המפגשים עם המתאמנים, האנרגיות באוויר, היכולת להזיז ולהניע ולהביא אנשים לתוצאות והרגשה טובה – איך הנפש שלי תסתדר בלי זה?!

אימוני כושר אונליין - כל מה שאת צריכה לדעת

בימי הסגר הראשונים נעתי בחוסר שקט בין לעבוד על הבלוג לבין לחשוב על כל האנשים שנשארים עכשיו בבית בלי שום סוג של מענה לכושר ותנועה. קהילות המאמנים שאני בקשר איתם התחילו לדבר על אימוני כושר אונליין אבל אני הייתי סקפטית לחלוטין. מצאתי את עצמי בחוסר אונים מסוים – הרגשתי שאני חייבת לגרום לאנשים להמשיך להתאמן! ויותר מתמיד, לא עניין אותי מי מתאמן של מי, כמה משלמים ולמי, רק שכולם יזוזו. חברים, משפחה, מתאמנים, קוראים, עוקבים.

ככל שעברו השעות והבלוג ירד בינתיים מהאוויר לשיפוץ מאסיבי, הגעתי לאט לאט להבנה שעם כל הכבוד לאימוני יוטיוב, זה לא כמו הדבר האמיתי. קיבלתי שלל בקשות לאימוני בית ואלטרנטיבות וסיפקתי את כל מה שאני באמת יכולה להמליץ עליו, תוך שמירת אימוני כושר אונליין כאפשרות האחרונה.

אימוני כושר אונליין

בתור צרכנית אף פעם לא התחברתי לאונליין. אני תמיד מעדיפה את הגרסא הפרונטלית, פייס טו פייס. קורסים, השתלמויות, אפילו קניות אני מעדיפה ללכת ולעשות פיזית. אז אימונים?! אני יודעת שאני אולד פאשן בעניין הזה, אבל במיוחד כמאמנת, חצי מהעבודה היא להרגיש את האנשים. לזהות קושי חיובי דרך הבעות פנים, לזהות כאב שלילי דרך תנועות ולדייק טכניקה במילה אחת נכונה או שתיים. לא יכולתי לדמיין מצב שבו כל זה קורה באימון דרך מסך המחשב.

ואז נאלצתי להיעזר בשירות טכני כלשהו עבור הבלוג וזה התבצע כיאה לתקופתנו – בזום. להפתעתי קיבלתי הדרכה טובה דרך המחשב, ללא קיטועים, עם איכות שמע לא רעה, וזה פתח לי את העיניים לעולם חדש.

נכון, בהדרכה הזו לא היה פן פיזי, אז כדי להשלים את הרשמים שלי מהחוויה נרשמתי לכמה אימוני כושר אונליין בעצמי כדי לקבל פרספקטיבה ולמדתי את עקרונות מערכת הזום. אחרי האימון הראשון שהעברתי אונליין, אפשר לומר שכל החומות נפלו – והתאהבתי בזה לגמרי.

מאז הספקתי להעביר כמעט את כל המתאמנים האישיים שלי לאונליין, להעביר אימונים למשפחות שנמצאות בבידוד, והכי חשוב מבחינתי – להנגיש אימונים קבוצתיים וחינמיים לכל מי שחפץ בקצת תזוזה ואנרגיה בזמן ההסגר.

אז בואי נראה איך אפשר לרענן גם לך את מה שחשבת על אימוני כושר אונליין שאת בטח רואה פרסומים שלהם עכשיו מכל עבר (איזה כיף שהפנאי והמודעות לספורט בשיאם בימים אלה!). הנה כל הסיבות למה כדאי לתת לזה צ’אנס אמיתי, ולא רק בתקופת הקורונה:

Home Sweet Home

אחד היתרונות הבולטים באימוני כושר באונליין הוא שאת בבית הפרטי שלך. את יכולה להיות בסלון, בחדר העבודה או בחצר (כל מקום שיש בו אינטרנט), וללבוש מה שבא לך בלי להתארגן למפגש עם אנשים. כי את לא הולכת לפגוש אף אחד. אין נסיעות, אין ריחות זיעה של אחרים, ובשניה שנגמר האימון את יכולה לחזור לעניינייך בדיוק איפה שהפסקת, או לחילופין לדלג ישר למקלחת בשני צעדים. יש יותר נוח מזה?!  

אמנם אף אחד בעולם לא ממש נערך להתפשטות בינלאומית של וירוס כמו הקורונה, והרבה דברים נמנעים מאיתנו כעת כשאנחנו נדרשים להישאר בבתים, אבל למרבה השמחה, כושר זה לא אחד מהם. אפשר ורצוי להתאמן גם בבית! ואם זה עם הדרכה לייב, עוד יותר טוב.

בנוסף, אימון אישי אונליין הרבה יותר קל לתאם מאשר אימון אישי פרונטלי. היות ואין כאן פקטור של נסיעות ועיכובים לאף אחד מהצדדים, אפשר לבצע את האימון בשעה שנוחה למאמן והמתאמן ללא צורך בהיערכות מיוחדת (חוץ מתשתית אינטרנט טובה). את יודעת מראש שאת מתעכבת היום בעבודה? תוכלי לתאם אימון אונליין לשעה מאוחרת יותר. כי גם ככה הוא מתבצע אצלך בסלון.

מפסיקה להתאמן כשאת יוצאת לחופש? לא עוד

לגמרי היתרון הכי חזק לדעתי – אם את תמיד מתבאסת שבחופשה הקרובה תאבדי את כל מה שהשגת באימונים, תאכלי בלי הכרה ולא תזיזי את הגוף – קודם כל רוצי לקרוא את הפוסט שלי על איך לשמור על תזונה נכונה בחופשה, וחוצמזה – אימוני כושר אונליין פותרים את הבעיה הזאת מהיסוד. כל מה שאת צריכה זה אינטרנט, ואם המאמן שלך מספיק טוב הוא ידע לתפור לך אימון ללא ציוד בכלל ו/או עם הציוד שיש ברשותך כרגע, כדי לשמור לך על רצף נכון של כושר גם כשאת רחוקה מהבית. נסיעות עבודה, חופשות משפחתיות בארץ ובחו”ל ואפילו סתם יום שבו את מעדיפה לא לצאת החוצה – מקבלים מענה מלא באימון אונליין.

אני בזכות הקורונה התחלתי לאמן אנשים שנמצאים בחו”ל, וזה בהחלט גרם לי לחשוב – למה לא עשיתי את זה קודם? זה מענה מדהים לקהילה שלי, ואני לגמרי הולכת לאמץ את אימוני הכושר אונליין כמוצר קבוע.

טיב האימון

זה לא יתרון אלא משהו שכדאי לחשוב עליו – לא כל מאמן מסוגל להעביר אימון אונליין טוב כמו שהוא מסוגל להעביר אימון פייס טו פייס. זה אולי עניין של תרגול, אבל עמידה מול מצלמה במשך כמעט שעה תוך הדרכה רצופה זה לא עניין של מה בכך, וממש לא מתאים לכל המאמנים. כשאת בוחרת באימון כושר אונליין, בקשי להשתתף באימון נסיון חינמי של המאמן שלך (אם יש לו כאלה), או לעשות סשן אישי קצר של 10 דקות כדי לבדוק שהדברים אכן עומדים בציפיות שלך.

עבור המאמן יש פה אתגר גדול של להעביר מסר ברור, להדגים, לספור ולתקן, תוך כדי שהוא שולט על הפגישה האינטרנטית מבחינה טכנית ומקפיד להיראות ולהישמע באופן הטוב ביותר האפשרי. אם אימוני כושר אונליין הם דבר שבשגרה עבורו, הוא כנראה יהיה מצויד במצלמה ומיקרופון מקצועיים כדי שהאימון יוגש עבורך בצורה המיטבית ושניכם תוכלו להתרכז באימון עצמו.

אימוני כושר אונליין - כל מה שאת צריכה לדעת

מחיר מוזל

תחשבי על זה רגע – כמו שאת לא צריכה לצאת מהבית בשביל אימון כזה, כך גם המאמן שלך לא צריך להעביר זמן בנסיעות. העובדה הזו יכולה בהחלט לצמצם עלויות, כך שלא משנה אם בחרת באימון אישי או באימון קבוצתי אונליין – העלות לרוב תהיה מעט נמוכה יותר.

חוצמזה, למקרה שדאגת, רוב חברות הביטוח שמספקות ביטוחים מקצועיים למאמנים, כוללות בפנים את אימוני האונליין. כך שגם כאן את מבוטחת ותצטרכי למלא הצהרת בריאות ולדווח על כל כאב או אי נוחות ממש כמו באימון רגיל.

שמירה על נתיב טכנולוגי

כמעט כל מי שאני מכירה נחשף למערכת הזום בטווח הזמן של השבועיים הראשונים להסגר הקורונה, כולל אנשים מבוגרים שטכנולוגיה ואפליקציות מהם והלאה. קורסים ולימודים אקדמיים עברו להתנהל בזום, הרצאות, מדיטציות מודרכות ואפילו מפגשים משפחתיים מתקיימים ב- Meeting מתוזמן דרך המערכת 😊 איזה מזל שהשרתים של זום מספיק חזקים כדי להחזיק את כולנו ולהעביר את התכנים בצורה טובה וחלקה!

גם אם את מעדיפה את האימונים הפרונטליים, זה מלמד אותנו שכדאי תמיד שתהיה לנו את האופציה להמשיך להתאמן גם בימים כאלה – לדעת איך להיכנס לאפליקציה דרך הלינק הייעודי, ולהיות במרחק קליק אחד מאימון עם המאמן הקבוע שלך.

בתור מאמנת אני מרגישה שזו התפתחות חשובה, ולמרות שאין כמו אימון פיזית פנים אל פנים, הידיעה שיש לי אפשרות מבוססת טכנולוגיה להעביר את האימונים שלי – כבר עושה לי ראש שקט.

אימוני כושר אונליין - כל מה שאת צריכה לדעת!

יחד עם כל היתרונות, אימוני כושר אונליין לא מתאימים לכולם.

למשל, אם את יודעת שהטכניקה שלך בתרגילים רחוקה מלהיות מושלמת, כדאי לך להיפגש עם מאמן אישי או להתאמן בסטודיו בקבוצה קטנה (4-5 אנשים) כדי שתוכלי לקבל את ההכוונה הנדרשת לפני שאת מתחילה לתרגל לבד בבית.

אימון אונליין לא יתאים גם לקשישים (אפילו אם הם מתפעלים את האפליקציה כמו מקצוענים) ובעלי מוגבלויות מיוחדות שמצריכות נוכחות פיזית של מדריך. הריוניות לעומת זאת, יכולות להשתתף בכיף!

למי זה סופר מתאים?

  • אימונים אישיים ואימונים זוגיים.
  • אנשים עסוקים שלא יכולים להתחייב על מפגש במיקום ושעה קבועים.
  • אנשים שנוסעים הרבה לחו”ל או גרים בחו”ל.
  • אנשים שלא יכולים לצאת מהבית (כדוגמת הסגר הקורונה או הסגר מסיבות אחרות).

עוד משהו לחשוב עליו

במידה והבנת שאימוני כושר אונליין עם מאמן קבוע זה בדיוק בשבילך, אל תוותרי על להכיר את המאמן אישית. נכון שמדובר באימון אישי ופרטי, אבל אם זה מתאפשר אני ממליצה כן לבצע פגישה פרונטלית אחת לחודש כדי שהמאמן יוכל לאמוד את התהליך ולהתאים עבורך את המשך התכנית, כך שתגיעי לשיפור מירבי ותתקדמי לעבר המטרה שלך. וכדי שאת כמובן, תראי מי עומד מולך😊

אני מקווה שאת שומרת על עצמך ומנצלת היטב את תקופת ההסגר הזו, ושחוץ מכושר היא תביא לך עוד כמה דברים טובים.

ובכל רגע שתחפצי בקצת תזוזה, את יותר ממזומנת להצטרף לאימון עם קבוצת הבוטיק אונליין הנפלאה שלי, שגם אחרי הסגר ואחרי הקורונה, היא לא הולכת לשומקום 🙂 חוצמזה תקפצי להתעדכן על אימונים קבוצתיים חינמיים שאני מפרסמת מדי פעם אצלי בסושיאל’ס. נתראה!

הפוסט חידש לך? שתפי אותי במחשבות שלך ותרגישי חופשי לשתף את הפוסט ♥

שתפו את הפוסט הזה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבו גם:

כותבת המאמר, משי חורב
מאמנת אישית לניהול עצמי, מלווה אנשים ועסקים בתהליכי שינוי הרגלים, מוטיבציה, יצירת רוטינות, סדר וארגון, שיטות עבודה ובריאות פיזית ורגשית.

השראה במנות קטנות?

צעד אחד כל פעם.
הירשמו לניוזלטר להשראה שבועית:

התחברות מהירה
באמצעות לינק חד פעמי

שלחו לי לאימייל

אפשר לתת לך מתנה?

10 האפליקציות לניהול עצמי

קובץ פורט אלייך למייל!

התחברות לאתר